(Dobrinj na Krku, 3. ožujka 1931. – Crikvenica, 15. kolovoza 2021.)
Hrvatska operna prvakinja Mila Kirinčić Degan preminula je u 90. godini života. Rođena je 3. ožujka 1931. u Dobrinju na otoku Krku, a završila je Učiteljsku školu u Rijeci. Pjevanje je počela učiti kod Blanke Zec, nekadašnje mezzosopranistice Opere Narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Muzičku školu završila je u Zagrebu kod profesora Zlatka Šira. Usavršavala se na Accademia Musicale Chigiana u Sieni kod talijanskog baritona Gina Bechija, te u Sofiji kod Hrista Brmbarova. Debitirala je 1961. u Rijeci u ulozi Mercedes u Bizetovoj Carmen, te postala solistica riječke Opere i nakon godinu dana pjevala je prvu veliku ulogu – Santuzzu u premijernoj realizaciji Mascagnijeve Cavallerije rusticane. Slijedila je 1963. interpretacija Tosce na premijeri istoimene Puccinijeve opere uz riječkog tenora Gina Bonellija. Tosca je postala jedna od ključnih uloga u njezinu repertoaru koju je pjevala na mnogim pozornicama, a molitva Tosce bila je i njezina prva snimka za tadašnji Radio Zagreb. U veljači 1964. u premijernoj realizaciji Nikole Šubića Zrinjskog Mila Kirinčić bila je Eva uz Vladimira Ruždjaka, a u Rijeci je pjevala i dvije Verdijeve Leonore, u operama Trubadur i Moć sudbine te pri kraju angažmana Kneginju u Rusalki Antonina Dvořâka. U sezoni 1968./1969. Mila Kirinčić bila je u angažmanu u Operi u Novom Sadu, u kojemu je pjevala Tatjanu u Evgeniju Onjeginu Čajkovskog. Od 1969. bila je solistica u Operi HNK-a u Zagrebu, u kojemu je ostala sve do odlaska u mirovinu 1991. Sezonu 1972./1973. provela je u Kielu, gdje je pjevala u Simonu Boccanegri. U Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu angažirana je kao solistica od 1969. sve do mirovine 1991. Prvi nastupi Mile Kirinčić u zagrebačkome angažmanu bili su u Verdijevoj Aidi, naslovna uloga, za koju je 1982. dobila nagradu Milka Trnina, u Giocondi Ponchiellija, gdje je također pjevala naslovnu ulogu, u Mascagnijevoj operi Cavalerija rusticana tumačila je ulogu Santuzze, dok je u Fideliu Bethoveena pjevala Leonoru te u Wagnerovom Ukletom Holandezu Sentu. Mila Kirinčić ostvarila je i nekoliko likova u operama hrvatskih skladatelja: Irmengarda u Porinu Vatroslava Lisinskog, koju je tumačila u riječkoj Operi, Eva u Nikoli Šubiću Zrinjskom Ivana pl. Zajca koju je pjevala u raznim produkcijama te lik ilirske kneginje Dalmaro Jakova Gotovca koju je ostvarila na premijeri opere u Zagrebu 1983. Na zagrebačkoj sceni bila je Prva dama u Čarobnoj fruli, Desdemona u Otellu, Elizabeta u Don Carlosu, Madeleine u Andréu Chénieru, te Bellinijeva Norma. Posljednji puta nastupala je na pozornici Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, 1990. u operi Nikola Šubić Zrinjski u ulozi Eve. Mila Kirinčić Degan nastupala je i na koncertima u domovini, te u Milanu, Rimu, Peruggii, Sieni, Bologni, Reggiu Emiliji, Gorici zatim u Segedinu u Mađarskoj, s ansamblom riječke, novosadske i zagrebačke Opere u Luksemburgu, Pečuhu, Pragu i Donjecku. Koncertnu ariju Ah! Perfido Ludwiga van Beethovena ostvarila je pod vodstvom dirigenta Milana Horvata. (izvor: hnk.hr)