Izdvajamo
PDF Ispis E-mail
Karte na stol

Vladi Republike Hrvatske, Uredu predsjednice RH, MORH-u, DORH-u, VSOA-i
Još uvijek nismo, a i kako ćemo, riješili problem s nesretnim remontom dotrajalih MIG-ova u Ukrajini, koji traje godinama. Sjećate li se pisanja o aferi, iz 2014., kada su neki bojnici opovrgavali da su primili ili tražili mito da bi ukrajinska tvrtka Ukrspecexsport dobila posao na remontu vrijedan gotovo 14 milijuna eura (prije godinu dana pisalo se o tom iznosu). Bilo je nekih koji su zastupali rumunjsku tvrtku Aerostar, ali nisu htjeli platiti mito? Namjerno ne ćemo pisati imena, jer sve je bilo dostupno istražiteljima, a nije napravljeno ništa. Neki su dobili omotnice, kad su došli doma i nisu ih navodno očekivali, ali su novac uplatili na svoje račune, za svaki slučaj. Jedan je sinu htio kupiti motor za te novce, da se oduži, oldtimer. No, sin je nekome dao novac i kupio novi motor. No, teško je to razumljivo. Pogađate, uvijek je važniji nečiji sin i njegove slatke želje, no hrvatska zračna obrana.
Srećom, sadašnji ministar obrane Krstičević razgovarao je s ukrajinskim ministrom, ovih dana, koji je naglasio kako ukrajinsko Ministarstvo obrane nažalost uopće nije bilo uključeno u remont, nego samo navedena tvrtka, kao i da će pozorno proučiti to pitanje po povratku u Ukrajinu i dati izvješće na najvišoj razini. Hrvatsko je Ministarstvo obrane sada izvijestilo kako su četiri MIG-a 21 popravljana u Ukrajini prizemljena iz sigurnosnih razloga, zbog utvrđeniih nepravilnosti. Naš je ministar obrane uputio prijedlog da se četiri zamijene ispravnima, s jamstvom.
Pitate li se tko je mogao i smio sklopiti takav traljav posao, na kojoj se razini to odvijalo? U podzemlju? Famozna tvrtka ili zavod Ukrspecexsport dobila je za taj remont oko osam milijuna eura, navodno. Ili 14? Je li to točno i gdje je to evidentirano?
Zapravo, s remonta je u srpnju 2015. stiglo 12 hrvatskih zrakoplova, a samo su tri u funkciji. I to kakvoj! I kojoj? A tek „prekucavanje“ serijskih brojeva na zrakoplovima, koji ne odgovaraju dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu, te ugrađivanje dijelova koji ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji? Ne zvuči li to više kao jako loša komedija? O svemu tome puno znaju  i bugarski istražitelji, jer su ustvrdili da su hrvatskim zrakoplovima ugrađeni trupovi koje je bugarska vojska koristila do 1998., kada ih je prestala koristiti te kasnije otpisala? Serijski brojevi na motorima ne odgovaraju onima na dokumentaciji? Niti krilima, koji da su podrijetlom iz Alžira? Spominjao se i nekakav zrakoplov iz Angole! Kao i da su navodni ukrajinski zrakoplovi jemensko vlasništvo?
I na ovim zrakoplovima, koji kao lete, kvarovi su stalni i motori se gase u  zraku? Ukrajinski istražitelji uzeli su svu dokumentaciju kako bi utvrdili jesu li remonti krivotvoreni. Onda bismo mogli tražiti povrat 132,9 miiljuna kuna, koliko je plaćeno pet „novih“ MIG-ova i remont njih dvanaest. Da, u tisku još nalazimo različite podatke i cijene. No to je razumljivo. Ako se u MORH-u ne zna točno, kako će znati novinari? Hoće li nama Ukrajina vratiti novac, iako se ništa nije dogovaralo na državnoj razini? Bilo bi to jako, jako dobro! Što je ustvrdilo hrvatsko Državno odvjetništvo i zbog čega je Hrvatska „zaslužila“ takav tragikomičan odnos prema obrani zračnog prostora? Uistinu, tko je odgovoran i od koga je to krenulo? Hoće li se sve opet zataškati?
Tko može nakon toga reći da Hrvatskoj ne trebaju borbeni zrakoplovi? Ili da za njihovu nabavu nema novaca? Nije li zanimljiva i istini bliska usporedba s transferom nogometaša, na štetu Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, koje da ne vrijedi ni upola toliko koliko kopačke lakonogih nogometaša?

LGBTQ i drugim udrugama koje ne razumiju krnjeval, nego samo svoje slikovnice u duginim bojama
Vladi Republike Hrvatske, predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.